Методичні рекомендації


МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ








2022 РІК



Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році

  1. психолохічні аспекти організації освітнього процесу в умовах воєнного / післявоєнного стану
  2. початкова освіта
  3. 5 клас: українська мова, інтегрований мовно-літературний курс, українська література, інтегрований курс літератур (української та зарубіжної), зарубіжна література; 6-11 класи: українська мова, українська література, зарубіжна література
  4. мови та літератури корінних народів, національних меншин
  5. іноземні мови
  6. математика
  7. предмети природничої освітньої галузі
  8. 5 клас: предмети / інтегровані курси соціальної і здоров’язбережувальної освітньої галузі; 6 – 9 клас: основи здоров’я
  9. 5 клас: предмети / інтегровані курси громадянської та історичної освітньої галузі; 6 – 11 клас: предмети освітньої галузі «Суспільствознавство», курси духовно-морального спрямування
  10. інформатика
  11. технології, трудове навчання, креслення
  12. мистецька освітня галузь
  13. захист України
  14. географія
  15. економіка, підприємництво та фінансова грамотність
  16. фізична культура


  • Тест «Що ти знаєш про День пам’яті жертв геноциду кримськотатарського народу?»18 травня в Україні відзначається День пам’яті жертв геноциду кримськотатарського народу відповідно до Постанови Верховної Ради України №792- VIII «Про визнання геноциду кримськотатарського народу» від 12 листопада 2015 року. ГО «Кримськотатарський Ресурсний Центр» було розроблено тест «Що ти знаєш про День пам’яті жертв геноциду кримськотатарського народу?». Під час проведення заходів з відзначення Дня пам’яті жертв геноциду кримськотатарського народу пропонуємо використовувати зазначений тест





https://mon.gov.ua/ua/osvita/zagalna-serednya-osvita/metodichni-rekomendaciyi

___________________________________________________________________________________ ___________________________________________________________________________________

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ В ШКОЛАХ У 2022/2023 НАВЧАЛЬНОМУ РОЦІ




Міністерство освіти і науки України спільно з Державною науковою установою «Інститут модернізації змісту освіти», Інститутом педагогіки Національної академії педагогічних наук України підготували Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу і викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році.

У вступній частині методичних рекомендацій розглядаються питання:

  • нормативного забезпечення освітнього процесу у закладах загальної середньої освіти,
  • структури 2022/2023 навчального року,
  • форм організації освітнього процесу,
  • наповнюваності класів, поділу класів на групи,
  • оцінювання результатів навчання здобувачів освіти.

Методичні рекомендації щодо викладання навчальних предметів у 2022/2023 навчальному році та психологічні аспекти організації освітнього процесу в умовах воєнного/післявоєнного стану наведені у Додатках 1 – 16. 

У 2022/2-23 навчальному році пріоритетними напрямами освітньої діяльності є:

  • продовження реформи загальної середньої освіти відповідно до Концепції «Нова українська школа», впровадження у 5 класах нового Державного стандарту базової середньої освіти;
  • організація освітнього процесу після вимушеного переривання його звичного перебігу, викликаного спочатку тривалими карантинами, потім – військовою агресією російської федерації на території нашої держави;
  • організація навчальної діяльності здобувачів освіти в умовах поєднання різних форм організації освітнього процесу;
  • посилення національно-патріотичного виховання, формування громадянської позиції, просвіти з питань особистої безпеки;
  • психологічна допомога учасникам освітнього процесу. 

У 2022/2023 навчальному році починається поетапне впровадження нового Державного стандарту базової середньої освіти, відповідно учні 5 класу переходять на нову модель навчання.

У розділі методичних рекомендаціях щодо впровадження нового Державного стандарту описується як розробляється освітня програма закладу освіти на основі Типової освітньої програми, пропонується структура освітньої програми, алгоритм розроблення навчального плану. Описується у якій спосіб модельні навчальні програми на рівні закладу освіти можуть конкретизуватись у навчальні програми предметів/інтегрованих курсів. Розглядаються питання щодо розроблення календарно-тематичного планування. Звертається увага на доцільність, задля забезпечення наступності навчання, проведення на початку навчального року діагностування націленого на виявлення рівня досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державним стандартом початкової освіти на рівні 4 класу. 

  • Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації освітнього процесу та викладання навчальних предметів у закладах загальної середньої освіти у 2022/2023 навчальному році.
  • Типові освітні програми, навчальні програми, модельні навчальні програми для закладів загальної середньої освіти розміщені на офіційному веб-сайті МОН на сторінці «Загальна середня освіта» в рубриці «Освітні програми» 
  • З Переліком навчальної літератури та навчальних програм, що мають грифи «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України», «Схвалено для використання в освітньому процесі» або висновок «Схвалено для використання в загальноосвітніх навчальних закладах» можна ознайомитися на офіційному сайті Державної наукової установи «Інститут модернізації змісту освіти» 

Державною науковою установою «Інститут модернізації змісту освіти» розроблено Методичні рекомендації щодо розвитку STEM-освіти в закладах загальної середньої та позашкільної освіти у 2022/2023 навчальному році.

Нагадаємо, МОН проводить вебінар щодо ефективного використання zoom for education._

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

ОСВІТНІ ПРОГРАМИ

Освітня програма – це єдиний комплекс освітніх компонентів, спланованих і організованих закладом загальної середньої освіти для досягнення учнями результатів навчання. Основою для розроблення освітньої програми є Державний стандарт загальної середньої освіти відповідного рівня.

Освітня програма має містити: 

  • загальний обсяг навчального навантаження та очікувані результати навчання здобувачів освіти;
  • вимоги до осіб, які можуть розпочати навчання за програмою;
  • перелік, зміст, тривалість і взаємозв’язок освітніх галузей та/або предметів, дисциплін тощо, логічну послідовність їх вивчення;
  • форми організації освітнього процесу;
  • опис та інструменти системи внутрішнього забезпечення якості освіти;
  • інші освітні компоненти (за рішенням закладу загальної середньої освіти).

Освітня програма схвалюється педагогічною радою закладу освіти та затверджується його керівником.

Міністерство освіти і науки України затверджує типові освітні програми, які спрямовані на реалізацію мети та завдань освітньої галузі. Заклади загальної середньої освіти можуть використовувати типові або інші освітні програми. Освітні програми, що розробляються на основі типових освітніх програм, не потребують окремого затвердження центральним органом забезпечення якості освіти.
На основі освітньої програми заклад освіти складає та затверджує навчальний план, який конкретизує організацію освітнього процесу.

Навчальні програми предметів та курсів створюють вчителі (самостійно або об'єднавшись) на основі Стандарту, або за зразком типової (модельної) навчальної програми.

______________________________________________________________________________________________-__________________________________________________________________________________________

2022/2023 навчальний рік

 

Лист МОН від 09.08.2021 № 1/9-404 "Про переліки навчальної літератури та навчальних програм, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в освітньому процесі закладів освіти у 2021/2022 навчальному році"

Лист МОН від 12.10.2021 № 1/9-536 "Про переліки навчальної літератури та навчальних програм, рекомендованих Міністерством освіти і науки України для використання в освітньому процесі закладів освіти у 2021/2022 навчальному році"

  • Перелік навчальних програм, підручників та навчально-методичних посібників, рекомендованих МОН України для використання в навчально-виховному процесі закладів освіти працівниками психологічної служби у системі освіти України

Лист МОН від

Немає коментарів:

Дописати коментар

всесвітній день домашніх тварин

  30 листопада — прекрасний привід проявити ще раз любов до наших домашніх улюбленців, адже саме в цей день відзначають їхнє свято. Учні 2 к...